maandag 29 november 2010

VPL Nieuwsbrief november 2010

Nieuwsbrief november 2010
De kou hangt in de lucht. Het laatste eindje van het jaar 2010. December is altijd een drukke maand. Vanuit de branche komen positieve geluiden. In tegenstelling tot wat het AD een aantal weken geleden meldde.   Jammer. Veel van onze stakeholders volgen VPL inmiddels via Twitter en het VPL- blog. VPL valt positief op tussen alle andere initiatieven die op elkaar lijken. Ook zijn er aanvragen voor het lidmaatschap VPL.
VPL gaat digitaal
Statistieken  www.vplparket.nl
 Een update maand november:
-          Totaal 815 nieuwe bezoeken.
-          Ledenlijst 183 nieuwe bezoeken.
-          Inlog door leden 40. Soms lukt het niet in te loggen. Maakt u dat kenbaar bij het secretariaat zodat de juiste gegevens naar u toe kunnen komen?   
-          www.mijnvplvloer.nl totaal 105 bezoeken in de maand november.
-          Blog; maand november 992 nieuwe lezers.
Feiten over VPL gaat digitaal.
-          Website: de website wordt een zeer compleet geheel.
-          Website leden: als er problemen zijn bij het inloggen, krijgt men nu direct antwoord op inlogcodes enzovoort. Op het besloten ledengedeelte staat veel informatie waar leden profijt van hebben bij hun bedrijfsvoering.
-          Website bestuur: ook dit gedeelte is volledig bijgewerkt. Op deze manier verloopt de samenwerking naar volle tevredenheid.
-          Twitter: iedere dag het laatste nieuws in korte berichtjes op de website van VPL. Zo bent u op de hoogte wat VPL beweegt en krijgt u een kijkje achter de schermen.
-          Blog: wekelijks of tweewekelijks nieuws, uitgebreider dan op Twitter. Het blog bevat nieuws en informatie waar u als ondernemer iets aan heeft. Doe er uw voordeel mee!
Ook uw klanten kunnen profiteren van de informatie op Twitter en het VPL-blog. Attendeer uw klanten daarop.
De site www.mijnvplvloer.nl is operationeel. Uw klant kan zijn of haar vloer daar aanmelden. VPL krijgt dan ook door bij welk lid de vloer is aangeschaft. Na aanmelding krijgt uw klant op bepaalde tijden een e-mail met informatie en tips om de vloer goed en mooi te houden. Zo wordt bijv. ingegaan op de uitwerking van seizoensinvloeden en luchtvochtigheid op de vloer etcetera. Hierover  hebt u uw klant natuurlijk ook al ge├»nformeerd, maar het kan geen kwaad om uw klant, op het moment dat hij zijn of haar CV weer laat loeien, hier nogmaals op te attenderen. Uiteraard informeren wij u regelmatig welke klanten zich bij ons hebben aangemeld. Op die manier kunt u inspelen door het sturen van informatie over bijvoorbeeld onderhoudscontracten enzovoort.
Het instrument wordt ondersteund door een brochure die nu in ontwikkeling is. Als de brochure klaar is krijgt u 500 exemplaren die u meegeeft met uw offerte en de leveringsvoorwaarden. Een VPL-lidmaatschap heeft dus zowel voor u als voor uw klant nog meer toegevoegde waarde.
Externe partijen
-          Procedure SGC digitaal: de geschillenprocedure kunt u helemaal digitaal volgen. Inloggen en u ziet is in welke fase van de procedure de klacht c.q. geschil zich bevindt. Uw klant kan dit ook volgen! Voor alle duidelijkheid. U en uw klant kunnen alleen digitaal het desbetreffende geschil zien. Derden kunnen daar niet bij komen.
-          Code HBA digitaal: Een fysiek exemplaar van de Code kost geld. Via de website is het voordeliger. Log dus in op de HBA-website.
-          Nieuwe legvoorschriften digitaal: de huidige legvoorschriften staan  nog keurig in een boekje dat op uw bureau ligt  ;). De nog nieuw te ontwikkelen legvoorschriften worden alleen digitaal verspreid. VPL maakt zich hard om hiervoor een link op haar site te krijgen, zodat u slechts op 1 plek hoeft in te loggen.

Zorgverzekering

De VPL selecteerde voor u een maatschappij die al drie achtereenvolgende jaren is gekozen tot de Beste Zorgverzekeraar en net als uw branchevereniging bescheiden van omvang is maar uiterst persoonlijk.
Waarom een dijk van een Zorgverzekeraar? En wat betekent dat voor u?
·         Scherpe premie
·         Iedereen dezelfde premie omdat je niet mee betaalt aan de collectieve contractskorting van een ander
·         Geen medische vragen/selectie bij aanmelding
·         Zelf uw zorgverlener kiezen
·         Tandartsdekking al opgenomen in de goedkoopste aanvullende verzekering
·         Snelle uitbetaling van declaraties, gemiddeld binnen 5 dagen
·         Opzegservice huidige verzekering.
Nieuwsgierig geworden? Neem snel een kijkje op www.vplparket.nl
De volgende ALV is op maandag 18 april 2011. Noteer deze datum alvast in uw agenda.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten