donderdag 23 juni 2011

Solidfloor™ opent inspiratieshop in de Bijenkorf Amsterdam

Vanaf 1 mei parketvloeren verkrijgbaar bij de Bijenkorf

Amsterdam 27 april 2011 – De houten vloeren van het Europese merk Solidfloor zijn vanaf 1 mei dit jaar verkrijgbaar bij de Bijenkorf Amsterdam. Op de woonafdeling (derde verdieping) kunnen consumenten zich laten inspireren door de bijzondere collecties van Solidfloor, waaronder de nieuwe exclusieve Piet Boon® Flooring by Solidfloor collectie.
Een parketvloer voor elke woonstijlDe houten vloeren van Solidfloor kenmerken zich door de hoogwaardige kwaliteit en het uitgebreide unieke assortiment. Solidfloor heeft de collecties verdeeld naar de drie belangrijkste woonstijlen: klassiek, sfeervol en modern. De acht unieke collecties zijn herkenbaar ondergebracht in deze woonstijlen. Van alle collecties toont Solidfloor een uitgebreide vloerenselectie in de inspiratieshop in de Bijenkorf. Wereldwijde primeur is de nieuwste collectie: Piet Boon® Flooring by Solidfloor. Deze exclusieve collectie is ontwikkeld in samenwerking met Nederlands toonaangevend designer Piet Boon®. Kenmerken van deze stijlvolle collectie zijn pure, natuurlijke materialen, unieke patronen en harmonie met een authentiek natuurlijk kleurenpalet.

Interactie
Naast houten vloeren is er in de shop een indrukwekkende virtuele en interactieve winkelpresentatie. Bezoekers kunnen op interactieve wijze inspiratie opdoen in de collecties van Solidfloor. Door interactief gebruik van een touchscreen kan de consument op inspirerende en zeer eenvoudige wijze de vloer naar eigen wens uit de Solidfloor collecties selecteren.

Trots
“Wij zijn uitermate trots dat de Bijenkorf onze collecties opneemt in het assortiment. Wij zijn ervan overtuigd dat de Solidfloor houten vloeren een uitstekende aanvulling zijn op de reeds verkrijgbare woonproducten. Met onze mooie collecties en presentatie verwachten wij dat veel consumenten geïnspireerd raken door onze houten vloeren.” aldus de Product Group Manager van Solidfloor. “Onze aanwezigheid in de Bijenkorf Amsterdam heeft een positieve uitstraling op ons merk. Wij zijn overtuigd dat dit tot extra navraag zal leiden bij onze dealers elders in het land.”

Over Solidfloor
Solidfloor is al jarenlang een toonaangevend Europees merk met een uitgebreide collectie hoogwaardige houten vloeren en bijpassende accessoires. Met haar uitgebreide en eigentijdse gamma aan duurzame houten vloeren biedt Solidfloor interieuroplossingen voor elke smaak, stijl en wens. De collecties van Solidfloor lopen uiteen van klassiek tot sfeervol tot modern. Houten vloeren van Solidfloor kenmerken zich door een duurzame kwaliteit. Niet voor niets geeft Solidfloor 25 jaar garantie op haar producten. Een actief en uitgebreid partnernetwerk verkoopt Solidfloor meer dan 30 Europese landen.

Meer informatie is te vinden op: www.solidfloor.com.

Solidfloor en Piet Boon gaan samenwerking aan

Europees leverancier van houten vloeren en Nederlands toonaangevend designer introduceren een unieke houten vloeren collectie
                                                                                             
Amsterdam 5 april 2011 - Solidfloor, Europees merk van houten vloeren en Nederlands toonaangevend designer Piet Boon introduceren een bijzondere collectie houten vloeren. Beide partijen zijn zeer verheugd met de samenwerking en zijn erg trots op de met zorg ontwikkelde decoren. Pure, natuurlijke materialen, unieke patronen en harmonie met een authentiek natuurlijk kleurpalet zijn kenmerken van deze stijlvolle collectie. De Piet Boon collectie is vanaf juni dit jaar verkrijgbaar bij de geselecteerde parketspeciaalzaken.

Samenwerking

Een consistent en herkenbaar element van elk Piet Boon design is een oprechte liefde voor originaliteit, stijlvolle eenvoud, bescheiden en toch zelfbewust. Deze filosofie sluit perfect aan bij het houten vloeren concept van Solidfloor. “Het was een zeer intensief en leuk proces. Piet Boon heeft een voorliefde voor natuurlijke, pure materialen en een ingetogen kleurgebruik, dit waren dan ook de voorwaarden waar de vloeren aan moesten voldoen” aldus Marc Brunnekreeft, Product Group Manager van Solidfloor. “Wij zijn erg trots op de samenwerking en natuurlijk op de uiteindelijke collectie. Het kleurgebruik, mooie legpatronen en de hoge kwaliteit geeft de collectie een herkenbaar Piet Boon karakter en is absoluut een meerwaarde voor iedere woning”. “
Onze samenwerking is een afspiegeling van wederzijdse toewijding voor het leveren van perfectie en aandacht voor detail” aldus Piet Boon. “De uitdaging was om een stijlvolle en pure collectie te ontwikkelen die perfect aansluit bij de wensen en behoeftes van de hedendaagse woonconsument en dat is met de collectie perfect gelukt”.

Piet Boon . flooring by Solidfloor
De ontworpen collectie is opgebouwd uit vijf verschillende dessins welke beschikbaar zijn in een mix van zeven natuurlijke en aardse kleuren. De opbouw begint met een “eenvoudige” lange en brede plank. Dan is er de French Floor, een serie welke bestaat uit planken van drie wisselende breedtes. Design nummer drie is de Linear Style, welke bijzondere lineaire patronen creëert op een vloer. Hierna volgt de vloer in een visgraatpatroon. Deze serie is zeer bijzonder vanwege de lange en brede delen, dit design wordt dan ook whale bone genoemd. Tenslotte is er een heel bijzondere Mosaïc-tegel welke een zeer bijzondere allure aan de vloer geeft.

Solidfloor
Solidfloor is al jarenlang een toonaangevend Europees merk met een uitgebreide collectie hoogwaardige houten vloeren en bijpassende accessoires. Met haar uitgebreide en eigentijdse gamma aan duurzame houten vloeren biedt Solidfloor interieuroplossingen voor elke smaak, stijl en wens. De collecties van Solidfloor lopen uiteen van klassiek tot modern. Houten vloeren van Solidfloor kenmerken zich door een duurzame kwaliteit. Niet voor niets geeft Solidfloor 25 jaar garantie op haar producten. Een actief uitgebreid partnernetwerk verkoopt Solidfloor in meer dan 30 Europese landen.
Piet Boon
Piet Boon is een van Nederlands meest toonaangevende designers. Van ontwerpen voor particuliere woningen tot totale interieurs voor de projectenmarkt. Zoals het ontwerpen van een Beachhouse op Bonaire tot het spraakmakende en veel gepubliceerde appartement in New York. Samen met zijn vrouw Karin inspireren en geven zij leiding aan een dynamisch en ervaren team van designers, architecten, stylisten, product designers dat verantwoordelijk is voor een breed scala aan projecten. Kenmerkend voor de stijl is het combineren van functioneel, tijdloos en comfortabel design en natuurlijke materialen met aandacht voor bijzondere, verfijnde details. De bouwonderneming heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot een internationale designstudio en een internationaal luxury brand met een wereldwijd portfolio van private en corporate klanten in 46 landen.
Meer informatie is te vinden op: www.pietboon.com en www.solidfloor.com

vrijdag 17 juni 2011

Eerste mbo-diploma’s via EVC voor parketbranche

Onlangs ontvingen de eerste ervaren parketteurs Sandro en Jaap Bouman het mbo-diploma Allround parketteur uit handen van Kenniscentrum SH&M. De broers Bouman zagen hun jarenlange werkervaring, aangevuld met kortdurende scholing, verzilverd in het landelijk erkende mbo-diploma op niveau 3.
                                
Onder begeleiding van Kenniscentrum SH&M zijn eerst alle competenties van de kandidaten in beeld gebracht. Dit mondde uit in een Ervaringscertificaat met advies voor aanvullende kortdurende scholing. De heren Bouman, eigenaren van Vloerservice Bouman in Doetinchem beschikken over de vereiste kennis en praktijkervaring. Met enkel het afleggen van een taaltoets Nederlands sleepten zij de mbo-diploma’s in de wacht.

Praktijkervaring goed voor mbo-diploma
Dankzij EVC kunnen ervaren parketteurs, zonder jarenlange scholing, toch een mbo-diploma behalen.
EVC staat voor het Erkennen van Verworven Competenties. Dit houdt in dat werkervaring omgezet kan worden in beroepscompetenties. Deze competenties moeten vervolgens overeenkomen met een middelbare beroepsopleiding. In het geval van de broers Bouman was dat de opleiding Allround parketteur. Door veel doen en te kijken hebben zij die ervaring opgebouwd. Echter een officieel vakdiploma ontbrak er nog aan. De heren Bouman zijn van mening dat wanneer je de klanten kwaliteit wilt bieden, dat ook zelf  moet tonen door goed vakmanschap te combineren met een opleiding. Sandro Bouman geeft aan dat: “Goed opgeleide mensen goed zijn voor de toekomst van zowel onze zaak als voor de branche. Een vakdiploma geeft je tenslotte toch meer eigenwaarde”. Jaap Bouman vult aan: “Zeker goed als we straks weer zelf mensen opleiden. Kan je toch zeggen dat je allround parketteur bent!” Het traject was voor beiden tevens een bevestiging dat zij hun werk goed in de praktijk hebben geleerd.

Royalty als trendsetter

Sinds april levert groothandel Hatibo Flooring uit Lisse zijn laminaatvloeren van Berry / Alloc onder de merknaam “Royalty”. Onze keus en beslissing om over te gaan op de merknaam “Royalty” wordt met veel enthousiasme en waardering in de markt ontvangen, aldus Aart Tibboel. Royalty laminaatvloeren zijn alleen verkrijgbaar bij de erkende vakhandel en de collectie bestaat uit trendy en commerciële decors. Het bijzondere van de Royalty collectie is dat een aantal decors elkaar overlappen. Zo zijn de 7 decors GrooveLoc, PasoLoc en Hacienda gelijk aan elkaar, maar elk in een andere uitvoering. Daarnaast zijn de vijf decors in de Starline X-Wide en Palace X-Long weer terug te vinden in de Starline 186 breed collectie. Voor de consument volop keuze in decor, uitvoering, lengte en breedte. Om het compleet te maken zijn plakstrips, MDF Plinten en profielen leverbaar in dezelfde decors als de vloer.

woensdag 8 juni 2011

Detailhandel kampt met tekort aan geschoold personeel

De detailhandel kampt met een tekort aan geschoold personeel in met name het midden- en hoger management. Door vergrijzing en ontgroening neemt het tekort de komende jaren alleen nog maar verder toe, aldus het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). Om de instroom in de detailhandel te stimuleren organiseert het HBD de Week van de Detailhandel.

Elrie Bakker, voorzitter van het HBD: “Mensen denken vaak dat het in de detailhandel vooral om ongeschoold werk gaat. Iets waarvoor je geen opleiding nodig hebt of waar je altijd nog voor kunt kiezen. Dit terwijl de detailhandel een breed scala aan functies biedt en volop opleidings- en doorgroeimogelijkheden heeft op verschillende niveaus. Daarom is het belangrijk dat we laten zien hoe leuk en uitdagend werken in de detailhandel is.”

Week van de Detailhandel
Tijdens de Week van de Detailhandel, van 20 tot en met 24 juni, kunnen jongeren en werkzoekenden op een leuke manier kennismaken met het werken in de detailhandel en ontdekken welke carrièremogelijkheden er zijn. Diverse brancheorganisaties organiseren met steun van het HBD en in samenwerking met het UWV WERKbedrijf en de Servicepunten Detailhandel op tal van plaatsen in het land uiteenlopende activiteiten. Bakker: “Denk bijvoorbeeld aan workshops en speeddates met ondernemers, of een kijkje achter de schermen bij verschillende ondernemers. In Groningen pakt het Servicepunt Detailhandel zelfs uit met een groot evenement in de Martinikerk op woensdag 22 juni, met onder andere een grote vacaturemarkt.” 

Een overzicht van alle activiteiten is te vinden op de website www.weekvandedetailhandel.nl. Naast de Week van de Detailhandel voert het HBD het hele jaar rond ook een campagne om het imago van het werken in de detailhandel te verbeteren, onder de noemer ‘In de detailhandel kan het’.

Hoofdbedrijfschap Detailhandel
Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) maakt zich sterk voor een gezonde detailhandel waarin het goed ondernemen en werken is. Alle winkeliers in Nederland zijn aangesloten bij het HBD. In het HBD werken samen: MKB-Nederland, Raad Nederlandse Detailhandel, Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel, FNV Bondgenoten en CNV Dienstenbond.

maandag 6 juni 2011

Overgangsregeling 6% BTW.

Staatssecretaris Weekers treft overgangsmaatregel verlaagd btw-tarief op verbouwingen

Staatssecretaris Weekers van Financiën geeft ondernemers en consumenten tot 1 oktober van dit jaar de tijd om van het lage btw-tarief voor renovatie en herstel van de woning gebruik te maken.
Weekers komt hiermee tegemoet aan vragen vanuit de branche om een uitloop van de regeling.  Voorwaarde is wel dat de werkzaamheden voor 1 juli moeten zijn begonnen en voor 1 oktober zijn afgerond.  De woning moet ouder zijn dan twee jaar. “Er waren veel vragen over de behandeling van uitgelopen werkzaamheden. Deze overgangsmaatregel is soepel en helder tegelijk. Vanaf 1 oktober is het loket echt gesloten,” aldus de staatssecretaris.
Uit de administratie van de ondernemer moet blijken dat de werkzaamheden daadwerkelijk zijn aangevangen vóór 1 juli van dit jaar. Om dat aan te tonen kan worden aangesloten bij de werkenadministratie van de ondernemer in kwestie. Dat betekent dat het verlaagde tarief niet van toepassing is als alleen een overeenkomst is gesloten voor de klus.
De verbouwing of renovatie wordt als afgerond beschouwd als de oplevering heeft plaatsgevonden en de consument het werk heeft aanvaard. De aanvaarding kan ook blijken uit het feit dat de consument het werk heeft betaald.
Deze tijdelijke crisismaatregel is ingegaan op 1 oktober vorig jaar.
Dit besluit zal in de Staatscourant worden geplaatst.

maandag 9 mei 2011

VPL nieuwsbrief april 2011

Naam nieuwsbrief
Het lijkt mij een goed idee om deze nieuwsbrief, inmiddels een instituut binnen uw vereniging VPL, een aansprekende naam te geven. De nieuwsbrief “is van u”, u mag dus ook de naam verzinnen. Diegene die de meest aansprekende naam verzint krijgt in deze nieuwsbrief en op de VPL blog de ruimte om te schrijven over zijn of haar bedrijf. Dat item komt dan ook in Mobilia te staan. Gratis reclame dus!  Geef uw naam door via info@vplparket.nl .
ALV
De ALV was weer een groot succes. Gastorganisatie Eagle Vloeren uit Den Haag had het goed voor elkaar. De ontvangst was hartelijk en met het mooie weer was het wachten op veel leden geen probleem. De heer Muilwijk liet de voorraden en de productie- c.q. behandellijn van zijn bedrijf zien. Erg indrukwekkend. Na de rondleiding is iedereen naar een nabij gelegen hotel gereden om daar de daadwerkelijke ALV bij te wonen. De heer Van der Sluys, voorzitter VPL, deed de aftrap en nam de agenda door. Belangrijk onderwerp op de agenda was de Geschillencommissie. Naast een aantal schoonheidsfoutjes in de procedures etc. ziet iedereen nog steeds het belang van de Geschillencommissie in. Tevens onderschrijven de leden dat klachten zoveel mogelijk moeten worden voorkomen. Aan die wens is eerder door VPL voldaan door een
workshop klacht L leuk J
te geven. Het verslag van de ALV, de actiepunten-  en  besluitenlijst is al eerder aan u toegestuurd. De hele dag werd afgesloten met een vrolijke borrel en een lekker hapje. 
VPL gaat digitaal
De brochure voor het project www.mijnvplvloer.nl wordt intensief gebruikt. Particulieren melden zich inderdaad aan.  Zeer binnenkort gaat de eerste www.mijnvplvloer.nl nieuwsbrief met een mooi opgemaakte e-mail de deur uit. De VPL-leden via wie de particulieren “binnen” komen ontvangen uiteraard ook deze nieuwsbrief . Op die manier weet iedereen wat er gecommuniceerd wordt en welke service wordt verleend. Nogmaals gebruik de brochure!!! Hoe meer aandacht en service uw klant krijgt, hoe beter. Ook zijn we natuurlijk benieuwd naar jullie reactie op de nieuwsbrief.
Ook dit project krijgt meer en meer vorm. Achter de schermen wordt druk gewerkt en gesleuteld aan www.mijnvplwerkvloer.nl . Op deze website kunt u straks die opdrachten melden waarvoor u onvoldoende medewerkers hebt om deze opdrachten goed te kunnen uitvoeren. Uw collega’s kunnen daarop inschrijven wanneer zij over gekwalificeerd personeel beschikken dat op dat moment niet aan het werk is.

ü  website:
De huidige website krijgt een nieuwe vormgeving. De bestaande functies worden behouden maar krijgen een andere indeling of plaats. Op die manier wordt de huidige website doelgroepgerichter. Aan de ene kant is de website belangrijk voor  particulieren, uw klant. Aan de andere kant geeft de website informatie die alleen voor VPL-leden, dus u van belang is. Naast meer duidelijkheid voor de twee doelgroepen waar men wat kan vinden,  is de nieuwe vormgeving qua look & feel prachtig, mooi en modern. VPL kan ermee voor de dag komen. Het zal u verbazen. Natuurlijk houd ik via deze nieuwsbrief op de hoogte. 
Aantal bezoeken www.vplparket.nl in april: 488.
Aantal bezoeken in maart op de digitale ledenlijst: 160.
Aantal bezoekers VPL blog in maart: 152. 
ü  Twitter
Inmiddels heeft de VPL Twitter bijna 150 volgers. U ziet het gaat razend snel. Twittert u al? Volg uw eigen branchevereniging VPL van dag tot dag:  Twitteradres: VPLparket
ü  Blog
Op het VPL-blog staan allerlei interessante artikelen. Neem een kijkje en geef een interessant artikel of nieuwtje door aan het VPL-secretariaat via info@vplparket.nl. En u kunt het snel teruglezen op het blog zodat ook uw collega’s op de hoogte worden gehouden.
De eerst volgende ALV is op maandag 3 oktober 2011!