donderdag 7 april 2011

Nieuwsbrief Maart 2011

Nieuwsbrief maart 2011

Workshops klacht L leuk J. 

Hoe maak ik van een potentiële klager een tevreden klant?
In maart heeft VPL een tweetal workshops georganiseerd die waardevol waren voor uw bedrijfsvoering. René Griezel heeft de workshop op geheel eigenwijze ingevuld vanuit een verrassende invalshoek. Ook klachtenbehandeling heeft van alles te maken met communicatie.
Hieronder volgen een aantal inhoudelijke zaken:
Wat is het doel van klachtenbehandeling?
  1. Verhogen kwaliteit (retentie)
  2. Voorkomen negatieve mond-tot-mondreclame (merkreputatie)
  3. Kwaliteitsverbetering
  4. Toename winstgevendheid
Zevenstappen naar een win-winsituatie
  1. Herken de klacht
  2. Organiseer de afhandeling
  3. Bevestig de ontvangst
  4. Registreer
  5. Scheid feit van fictie: vorm een oordeel
  6. Bied een oplossing
  7. Evalueer
Zeven stappen in het klachtengesprek
  1. Luister actief
  2. Toon begrip
  3. Vat samen ter controle
  4. Verzamel aanvullende informatie
  5. Bied oplossingen
  6. Sluit het gesprek af; vat samen, bevestig afspraken
  7. Bied nazorg

Omzet (verhoging)
VPL wil absoluut niet op de stoel van de ondernemer - uw stoel - gaan zitten, maar in tijden van recessie doet VPL u toch aantal tips en adviezen aan de hand om meer omzetvolume te creëren, in de vorm van do’s en dont’s .

DoDon't
Samenwerken. Samenwerken met groothandel en toeleverancier. Overleg en maak afspraken over het leveren van toegevoegde waarde aan de eindgebruiker.Soleren. Ik kan het wel alleen en koop alleen maar in bij mijn leveranciers.
Folderen. Met folders en brochures kunt u latente behoeften losweken van de toekomstige consument. Kijk maar naar al die flyers van de zogenaamde “keukenboeren”. Alleen maar adverteren. Ontwikkelen van folders kost geld en dat heb ik momenteel niet. En wat schiet ik er op korte termijn mee op.
Acties. Met diverse acties, op prijs en/of trend, krijgt u mensen op de been.  Alles houden zoals het was. Het ging vroeger toch ook goed?
Keuzes maken. Plemp niet alle monsterboards in uw showroom. Maak weloverwogen keuzes. En niet teveel. Alle producten voeren. Teveel merken en productlijnen voeren. Kunt u de bomen door het bos zien? Precies, uw klant ook niet.
Aanbieden van onderhoudscontracten. Verkoop bij uw vloer een onderhoudscontract en eventueel een leveringscontract met bijvoorbeeld korting op onderhouds- en schoonmaakproducten. Alleen vloeren verkopen. Zo, ik heb weer een vloer verkocht. We hebben de vloer bij de klant afgeleverd en wegwezen!
Ga digitaal. Doe alles om uw bedrijfsvoering zo digitaal mogelijk te maken. Denk aan PR in vormen van website, LinkedIn, Facebook, Twitter. Maar ook de andere facetten van de bedrijfsvoering. Ga serieus calculeren met professionele software.

Of wat denkt u van een digitale nieuwsbrief! 
Papier hier. Veel te ingewikkeld die PC voor mij en mijn medewerkers en het kost veel te veel tijd. Bedenk dat uw klant meer en meer digitaal werkt én koopt! De consument WIL dit ook. Bedien de klant op zijn of haar wenken en ga ook om.



ALV 18 april
Op 18 april a.s. vindt de voorjaars ALV van VPL plaats. Kom allemaal! Het is zeer waardevol en nuttig. EN u treft uw medecollega. Beetje praten, beetje netwerken. Kan nooit kwaad, toch? U kunt ook een collega die nog geen lid van VPL is, meenemen. Deze collega kan dan wel niet de ALV bijwonen, maar wel na afloop andere collega’s treffen. En direct aanmelden als VPL-lid, kan natuurlijk ook. Als de door u meegebrachte collega inderdaad lid wordt dan ontvangt u een leuke attentie.
Deze ALV vindt wederom plaats bij een buitengewoon lid. Buitengewoon fijn dat alle buitengewone leden ons willen ontvangen en voor de catering zorgen.
Reserveer 18 april in uw agenda. De ALV vindt plaats van 14:00 uur tot 20:00 uur.
De uitnodiging met de volgende tekst is al de deur uit:
Het is weer zover. De ALV van het voorjaar 2011 komt eraan. Groothandel Eagle Vloeren, sinds kort bijzonder lid van VPL, neemt de gastorganisatie op zich. Heel hartelijk dank daarvoor.
De ALV staat, naast de vaste agendapunten, in het teken van het thema klachtbehandeling. De recent gehouden workshop klacht L leukJ is goed ontvangen. Als vervolg daarop wordt een gastspreker van de Stichting Geschillen Commissie uitgenodigd die meer zal vertellen over klachtenafhandeling binnen die organisatie.
De definitieve agenda ontvangt u zo spoedig mogelijk. Hierbij het programma:
14:00 uur – 15:00 uur ontvangst bij Eagle Vloeren. Zij gunnen u een kijkje in hun bedrijf en het productieproces. Koffie en thee. 
15:00 uur – 15:30 uur naar de vergaderzaal van Van der Valk Hotel
15:30 uur – 17:30/18:00 uur ALV (agenda volgt z.s.m.)
18:00 uur borrel met hapjes
Adres:
 Eagle Vloeren
Westvlietweg 61 C
2491 ED Den Haag

Meld u aan via de website www.vplparket.nl of via e-mail info@vplparket.nl

Wij rekenen op uw komst.

VPL gaat digitaal
Inmiddels hebt u al de brochures inclusief begeleidend schrijven ontvangen ten behoeve van www.mijnvplvloer.nl. Gebruik de brochures bij uw verkoop, het offertetraject en uw verkoopovereenkomsten. Hoe meer aandacht en service uw klant krijgt, hoe beter. Ieder kwartaal krijgt uw klant via VPL een nieuwsbrief met informatie over vloeren. In deze nieuwsbrief staat bijvoorbeeld informatie over: Hoe de vloer mooi te houden: tips en trucs voor schoonmaken en onderhoud. U krijgt natuurlijk hiervan een kopie zodat u op de hoogte bent hoe en hoe vaak VPL uw klant via de nieuwsbrief informeert.
De aanmeldingen nemen inmiddels een grote vlucht. Zeer binnenkort verschijnt dan ook de eerste nieuwsbrief met tips en adviezen voor de consument.
Ook dit project krijgt meer en meer vorm. Achter de schermen wordt er druk gewerkt en gesleuteld aan www.mijnvplwerkvloer.nl . Op deze website kunt u te zijner tijd die opdrachten melden waarvoor u onvoldoende medewerkers hebt om deze opdrachten tot een goed einde te brengen. Uw collega’s kunnen daarop inschrijven wanneer zij over gekwalificeerd personeel beschikken dat op dat moment niet aan het werk is.
ü  website:
Aantal bezoeken www.vplparket.nl in maart: 506.
Aantal bezoeken in maart op de digitale ledenlijst: 172.
Aantal bezoekers VPL blog in maart: 269. 
ü  Twitter
Zeg wat je doet en doe wat je zegt. Zeggen wat je doet kan prima – meer dan prima zelfs – via Twitter. Het kost geen tijd en uw klant en andere stakeholders zijn altijd en overal op de hoogte van uw activiteiten. Vervolgens doet u wat u zegt. Open deuren zijn ook waardevol J.
ü  Blog
Op het VPL-blog staan allerlei interessante artikelen. Neem een kijkje en geef een interessant artikel of nieuwtje door aan het VPL-secretariaat via info@vplparket.nl. En u kunt het snel teruglezen op het blog zodat ook uw collega’s op de hoogte worden gehouden.

Agenda vergaderingen en evenementen

Dag
Data
Tijden
Wat
Waar
Maandag
18-4-2011
14:00  - 19:00 uur
ALV
Buitengewoon lid
Woensdag
25-5-2011
16:00  - 19:00 uur
bestuursvergadering

Woensdag
22-6-2011
16:00  - 19:00 uur
bestuursvergadering

Woensdag
7-9-2011
16:00  - 19:00 uur
bestuursvergadering

Maandag
3-10-2011
14:00  - 19:00 uur
ALV
Buitengewoon lid
Woensdag
2-11-2010
16:00  - 19:00 uur
bestuursvergadering

Woensdag
14-12-2011
16:00  - 19:00 uur
bestuursvergadering

01-03 april
Eigen Huis (Ver)Bouwen & Inrichten
Jaarbeurs Utrecht
26 -28 mei
100% design
Rotterdam
24 sept - 02 okt
Woonbeurs 2011
RAI Amsterdam



Wellicht mist u nog evenementen of belangrijke vergaderdata. In dat geval hoor ik het graag van u.  Tevens wil ik graag data van bijvoorbeeld workshops etc. van onze bijzondere leden ontvangen.  De bijzondere leden kunnen ook kopei doorgeven voor deze nieuwsbrief en/of de VPL blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten