donderdag 17 november 2011

Garantieregels

10 regels voor een goede garantie



1.    Krijgt u een aankoop terug waar niets aan mankeert?

Dan bent u niet verplicht te ruilen, want koop is koop. Het is wel een goede service.



2.    Krijgt u een aankoop terug waar wél iets aan mankeert? Binnen de garantietermijn? Of binnen de gebruikelijke levensduur?
Dan heeft uw klant recht op gratis herstel of vervanging.


3.    Maar is de aankoop al lang in gebruik? Of verlengt reparatie de levensduur aanzienlijk?
Dan kan het redelijk zijn uw klant een bijdrage in de kosten te vragen.


4.    Is herstel of vervanging niet mogelijk?

Geef uw klant dan het aankoopbedrag terug.

5.    Ontstond het mankement binnen zes maanden of binnen de fabrieksgarantie?

Uw klant hoeft normaal gebruik dan niet aan te tonen.


6.    Krijgt u een aankoop terug binnen de garantietermijn, maar heeft uw klant geen bon meer?

Een ander bewijs mag ook. Een bankafschrift bijvoorbeeld.


7.    Verwijs een klant niet door naar de fabrikant, maar zorg zelf voor een snelle oplossing. U bent het aanspreekpunt.


8.    Wees oplossingsgericht en leg afspraken die u met uw klant maakt vast in een dossier.



9.    Als u goed omgaat met garantie, maakt u van een tevreden klant een loyale klant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten