maandag 3 oktober 2011

VPL Nieuwsvloer september 2011

                                                                                          
VPL en luxe!
VPL richt zich meer en meer volledig op parket- en houtenvloeren. De parket- en houtenvloeren liggen prijstechnisch soms wat hoger dan de laminaten of wat al dan niet meer op hout lijkt. Deze zogenaamde hogere prijs is meer een psychologisch iets dan dat het ook daadwerkelijk zo is als je alles bij elkaar optelt.
Het aanschaffen van een parket- of een houtenvloer wordt vaak gedaan door consumenten die ook andere zaken in het luxe segment kopen. Denk aan luxe geluidsapparatuur, een dure televisie, luxe sanitair en een keuken met uitstraling. Daarnaast heb je ook nog consumenten die het luxe gevoel op alle fronten nastreven. Maak ook die klant zogenaamd “streetwise”. Een houtenvloer ligt bijna binnen ieders handbereik. Degelijke en duurzame vloeren afgewerkt met slimme producten geven een zeer luxe uitstraling die gewoonweg betaalbaar is.
Ook in de projectenmarkt worden vaak parket- of houtenvloeren aangeschaft. Niet alleen de uitstraling is belangrijk, maar tegenwoordig is ook duurzaamheid natuurlijk een sellingpoint. Parket- en houtenvloeren gaan immers lang mee. Je kunt een dergelijke soort vloer redelijk eenvoudig renoveren of up-to-date maken door het afschuren en oppimpen in een kleur die de klant op dat moment wenst.
VPL gaat dus terug naar parket en hout. Tijdens de ALV op maandag 31 oktober wordt daar veel meer over verteld. Ook heeft VPL daarvoor de input van de leden nodig om de plannen verder uit te kunnen werken.
En wist u al dat VPL door het AD is geïnterviewd is en dat er een puik artikel in deze krant geplaatst heeft. Ook komt in het volgende nummer van Parketblad een item te staan over www.mijnvplvloer.nl en de overige items vallend onder VPL gaat digitaal. 
1.       VPL bestuur
Het VPL-bestuur richt zich momenteel op VPL terug naar hout, de geschillencommissie en de financiën. Het resultaat van al die inspanningen krijgt u te zien en te horen tijdens de ALV op maandag 31 oktober.
 
2.       VPL gremia en stakeholders
-          Nederlandse Parket Federatie (NPF)
Het projectplan voor de opleiding van onafhankelijk deskundige is klaar. Het is een zeer ambitieus project dat aanklampt bij diverse bestaande instituten. Om het gehele project goed in de steigers te krijgen, vindt veel inspanning plaats op het gebied van uitwerking, uitlijnen en afstemmen met diverse organisaties en instituten.
-          Sociaal Fonds Parket (SFP)
Vanwege de hoge begroting voor de uitvoer van het secretariaat van het Sociaal Fonds Parket is de vergaderfrequentie drastisch verlaagd. Aan het eind van dit jaar worden de Cao-onderhandelingen weer opgestart en afgehandeld. Dan heb ik ook meer nieuws.
-          Commissie parket HBA
Veel aandacht is geweest voor de week van het ambacht. Specifiek voor parket is de commissie aan het werk met een onderzoek naar de beweegreden van de consument om al dan niet parket te kopen. Waarom koopt die klant nou eigenlijk een parketvloer? Of waarom koopt hij of zij juist geen parketvloer. Interessante onderzoeksvraag. Het lijkt namelijk een opendeur, prijs, maar de uitkomst zou weleens heel anders kunnen zijn. Ik houd u via Nieuwsvloer  op de hoogte over de resultaten van het onderzoek. 
-          Scholingscommissie
Maandag 7 november kunt u deelnemen aan allerlei workshops van toeleveranciers, werkgevers en hun werknemers. Ook de toekomstige leerling kan tijdens de workshops daadwerkelijk kennismaken met de praktijk en diverse te hanteren producten en / of gereedschappen. Een unieke dag bij het Gildevaart in Nieuwegein om de opleiding parketteur II en III weer eens echt op de kaart te krijgen.
-          Bestuursvergadering SH&M
Het SH&M was, met diverse andere kennisinstituten, georganiseerd binnen het Colo. Het Colo wordt al omgebouwd naar de Stichting Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB).
-          HBA
De week van de ambachten was een zeer groot succes.
-          SGC
Het bedrijvenregister kan voorlopig geen up-date krijgen. Het SGC werkt achter de schermen hard om het systeem weer operationeel te krijgen. Het bestuur van VPL wil de leden meegeven dat het erg belangrijk is om eventuele klachten op voorhand met de klant op te lossen. Het opstarten van een oplossing via het SGC is een langdurig en kostbaar proces. Bespaart u de moeite en de centen, los het euvel met uw klant op! 

3.       VPL gaat digitaal
-          Website
De ‘nieuwe’ website is operationeel. VPL krijgt van alle kanten complimenten voor de nieuwe vormgeving. Look & feel zijn helemaal up-to-date. VPL kan met ‘de grote jongens’ meedoen. 
Aantal hits in september: 409
-          www.mijnvplvloer.nl
Laat uw klant zich aanmelden met een parket- of houtenvloer. Laminaatvloeren kunnen niet meer aangemeld worden. Dit besluit is genomen nadat de keuze is gemaakt om terug te gaan naar parket- en houtenvloeren.
Aantal aanmeldingen in september: 25
-          www.mijnvplwerkvloer.nl
Deze site is bijna operationeel. U kunt de website vinden op het besloten gedeelte van www.vplparket.nl. U kunt hier werk melden waarvoor u onvoldoende vakmensen kunt vinden. Tevens kunt u medewerkers in de zogenaamde leegloop melden zodat collegaleden daar een beroep op kunnen doen. Weer een extra service van VPL.
-          VPL nieuwspagina
De nieuwspagina gaat: “VPL hout u op de hoogte” heten. Een zeer toepasselijke naam voor de nieuwssite in de parketbranche. Klik de website vast als startpagina en u bent dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws in de parketbranche, ondernemersnieuws, interieuritems etc. 
-          Blog
De blog wordt vaak ververst met persberichten uit allerlei geledingen. De buitengewone leden en bijvoorbeeld het HBD maken veelvuldig gebruik van het medium. Niet voor niets want de blog is erg populair. 
Aantal kijkers in september:  667 !!!!!!!
-          Twitter
Dagelijks weten wat er binnen VPL speelt? Volg VPL via Twitter.
Aantal volgers in september: 160

4.       VPL gaat terug naar parket
Zoals in de inleiding al  is aangegeven richt VPL zich met het thema: “VPL gaat terug naar parket” meer  op de klant die kiest voor luxe.  Ook de projectmarkt valt hieronder. Kortom het hogere segment.  De vereniging gaat gewenste acties om dit te bereiken, faciliteren. Kom dan ook naar de ALV zodat bestuur, secretariaat en de leden met elkaar van gedachten kunnen wisselen over dit zeer interessante onderwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten